fredag 15 april 2011

Det har hänt en hel del de senaste dagarna. Sista besöket på jobbet, sista morgonen i stallet, sista besöket vid Kapelludden... sista, sista, sista... Allt är sista för i år.
Det känns konstigt men samtidigt helt rätt. I morgon, då är det min sista hela dag på ön. Då ska jag göra allt jag vet att jag kommer sakna. Gå runt slottet, umgås med djuren, kompisarna och bara va.
Där emellan måste jag se till att jag har ALLT jag måste ha, att jag packar det jag behöver, städa bilen, byta däck, ställa av bilen... jag har massor att göra i morgon. Min absolut sista dag på ön det här året.

Idag och igår har jag fått fantastisk hjälp av Malin x2 med flytt städningen (är det ett eller två ord?). Världens bästa flytt städare var vi. Det blev lunch på gräset framför kyrkan, mjukglass på bänken utanför gunnars och kaffe på golvet i min lägenhet.

VBP (Världens Bästa Peter) var här förra helgen. Fantastisk man den där Peter. Han hjälpte mig med stora delar av flytten, bar saker som vi andra normala knappt hade tittat på. På lördagkvällen var det grill och öl med bästaste Malin och Malin, toppen kväll och rakt igenom en toppen helg.

Onsdagen bar iväg till Löttorp för att krama om mina fantastiska jobbarkompisar. Känns faktiskt tungt att lämna ett jobb som jag trivs så fruktansvärt bra på. Men jag är ganska säker på att jobbet finns kvar när jag kommer tillbaka. Jag fick välja mellan två presenter från "chefen", en liten kvarn som det står Öland på och en Blås. Jag valde Kvarnis och han ska få följa med mig på min resa, han kommer bli berest.

I morgon blir det häng med finaste Adde, Malin och Malin mys och lite film. Hade gärna packat ned dom i väskan alla tre, men det går tyvärr inte. Men jag räknar med BREV!

  Han är vacker den där.
 In action
VBM - Världens bästa Malinar

 VBM kollar får






Hej då lägenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar