måndag 25 april 2011

25/4

Jag fattar ingenting, mitt blodsocker verkar leva sitt egna liv. Har mellan 7.33-12.07 legat på 3.6, 3.6, 3.4 och nu senast 4.8 jag åt en söt frukost och tog 5E till den både för att sänka mitt värde på 24 och för maten jag åt. Klockan 6.06 ligger jag på 15.4 tar då 3E för att sänka det värdet, det var ändå 2h sedan jag åt frukost. Efter det dalar jag och har under förmiddagen ätit 3 apelsiner, ett rör druvsocker, 1/2L juice och ett äpple. Varför vill inte skiten gå upp? Varför ligger jag lågt hela tiden? Jag hade inte de här problemen sist jag var iväg, varför denna gång? Jag fattar inte och jag börjar bli riktigt less på det. Långtid har jag redan sänkt med 4E/dag sänka ännu mer till imorgon tror jag.

Dagen har vart bra, Abby joggade en sväng på morgonen annars har resten av hästarna hela veckan ledigt vilket betyder att jag får det lugnt innan stormen... Snart drar det igång på allvar.  Är för stunden bara inne och vänder, kastar i mig lite kök för att sedan gå ut och fodra. Min och Malins vecka, vi får väl hjälpas åt idag och sedan ta varannan dag eller något sådant, vi får se.

Blev inget Walmart igår, jävla påsk som ska stänga alla affärer. Kanske idag istället, tror Diana undrade om vi inte ville hänga på till Starbucks oxå. Och det är något jag saknar, Kaffet. Löttorps hemtjänst förstörde mig för all framtid, jag levde på kaffe där. Och nu? Inget, här lever jag på vatten och äcklig söt juice. Jag är grinig om morgnarna, grinig om kvällarna... Jag behöver den där koffein-kicken det ger.

Förresten, PÅSK! Vart är mitt påskägg? Jag vill oxå ha ett påskägg med massa lösgodis, det finns inte något lösgodis här. Utan man måste köpa stora förpackningar med en och samma sort hela tiden. Mej dont like. Jag vill ha massa plockgodis, massa gott godis av olika sorter. Okej, jag är i Jordnötsmörets gyllene land, det finns jordnötsmör i allt och jag älskar det. Nonstop med jordnötsmör istället för chocklad, så mycket godare än vanliga nonstop. Jag åt en yoggi med chockladkake-smak till frukost igår, den var väldigt mysko.
Men jag förstår inte varför amerikanare är så otroligt dåliga på att krydda sin mat, allt smakar likadant och det fanns knappt några vettiga kryddor att handla. Blev dock en förp. Garlic salt och den smakar knappt galic, mycket besviken. Jag saknar mitt Herbamare örtsalt.

Nu har hästarna fått mat, även jag. Skippade insulinet helt denna gång så får vi se vad som händer. Har väen funderat på om jag har mysko känningar om nätterna som jag inte märker av då jag ligger så fruktansvärt högt om morgnarna. Just nu är diabetesen bara till problem, känns inte som jag gör annat än äter. Visst jag äter mestadels hyfsat nyttiga saker, iof. Färdigmat är aldrig nyttigt, men det är bättre än chips och liknande. Har hittat ett par som är riktigt goda och absolut värda att köpa igen. Tror vi får mer matlagningsmöjligheter i NJ sedan. Hoppas lite på det så man kan få lite riktig mat istället för de här pensionärslådorna jag äter just nu.

Det bästa efter en heldag i stallet är att få komma in och ställa sig i duschen, för att sedan sätta mig ned och bara ta det lugnt en stund. Läsa lite, skriva lite och bara va. Riktigt skönt.

1 kommentar:

  1. hoppas att du får ordning på värdena, klurigt det där med ny miljö & nya rutiner..

    SvaraRadera