onsdag 20 april 2011

Chicago O'hare airport.

Har försökt rulla ihop mig så gått jag kan på stolarna i väntsalen. Jag har ont i precis hela kroppen och knarkar Tradil för fulla muggar (är ordinerad 3 om dagen i 10 dagar). Just nu sitter jag på golvet och äter "livesavers" i diverse färger, jag tror att den gröna är den godaste än så länge.
Blodsockret ligger just nu på 2.8 och behöver höjas och med min tur har alla shoppar stängt för tillfället. Så detta var vad jag hade kvar sedan inköpet efter kvällsmaten, som för övrigt blev en snuskigt god sallad på chilis. Ska hänga på Starbucks lås när de öppnar, är i behov av en BALJA kaffe.

Okej, jag kan ärligt säga att det är mäktigt att sitta här och kolla ut över flygplatsen som blinkar i de enorma blixtarna som lyser upp himlen med jämna mellanrum.
Malin gör ytterligare ett försök att sova, ser skönt ut. Jag vill oxå kunna sova, istället sitter jag här på golvet med min (som jag för övrigt är glad över) stulna filt. Plockade med mig filten som man fick på SAS flyget.

Om man bortser från detta har det vart en ganska behaglig resa, klev på tåget i Osby vilket för övrigt var fruktansvärt tungt. Ena delen av mig ville kliva av tåget igen och stanna hos VBP. Men jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag gjort det. Jag ger det här en andra chans, det ska gå. Den här tiden kommer gå fruktansvärt fort. Sedan får vi se vad som händer, jobb? plugg? resa?

Jag fick låna Marlin Mansons bok av Peter, har läst halva ungefär. Fastnade som aldrig förr redan efter första kapitlet, den är grym! Läs den säger jag bara. Jag läste den och lyssnade på Lotta på bråkmakargatan en stor del av flygningen hit. Riktigt rogivande och nu har jag nästan dygnat om man bortser från de 2h jag lyckades somna på bänken nyss.

Om ni ska mellanlanda i Chicago, åk inte i shorts för värme vet de fasen inte vad det är. Trodde jag skulle frysa ihjäl när Malin och jag insåg att det regnar in lite här och var. Står stora svarta tunnor lite överallt på golvet för att samla in regnet som kommer in.

Det hade vart gott med något att äta nu, men klockan 02.25 är det kanske att ta i. Allt verkar ha stängt här. Vi får se när flygplatsen vaknar till liv igen. Just nu ligger det folk precis överallt. Nästan som när man åker Tysklandsbåten då det sover folk på precis alla utrymmen som går. Folk väntar på sina inställda flyg. Malin och jag vet inte riktigt hur vi ska göra då vi är ombokade till Fort Lauderdale men våra väskor är in-checkade till Miami. Så på något sätt ska de se till så vi får våra väskor inom kort. Jag är fruktansvärt glad att jag har så pass mycket extra med mig i handbagaget, både kanyler och insulin. Hur hade jag annars löst det?

Jag är mycket för att skriva idag känner jag. Brev, blogginlägg och ja bara skriva. Just nu ångrar jag att jag checkade in min dator, hade gärna haft min. Sitter nu på Malins Mac som förövrigt är en riktigt trevlig sak. Lite små sugen på en Mac om jag ska vara ärlig.

Golvet är smuligt och luktar fotsvett, vänder mig om på mage istället. Häcken har för säkert 100:e gången somnat. Försöker skaka liv i den.

Nu ska jag försöka slumra någon timme till, denna gången ligger jag på mage på golvet. Ryggen tycker inte om stolarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar