måndag 25 april 2011

23/4

Just nu sitter jag på rummet tillsammans med min roomie Herbert (en begie ödla), äter lunch och dricker en smirnoff Mangov. Han sprang ett varv på min fina blommiga soffa nyss, så nu vet jag inte riktigt vart han har försvunnit åt. Jag har alltid velat ha ett eget husdjur nu har jag en alldeles egen begie Ödla vid namn herbert.

Idag har allt flytit på riktigt bra, Var ute i stallet strax innan halv fem och färdig vid ett. Då har Holie tränat och så har jag joggat makeing. Alla de tre passhästarna jag har trivs jag riktigt bra med.

Min väska kom aldrig igår så jag hade nästan gett upp när Alec plötsligt ropar på mig. Då ser jag den, då har han min alldeles underbart fina väska i handen. Jag har saknat den något fruktansvärt... Eller okej, jag har saknat mina springskor och laddarna till telefonen, kameran och allt annat elektroniskt jag har med mig.

Jag har svajat rejält i blodsocker de första dagarna och ska mejla Mats om det lite har jag tänkt. Tror jag ska sänka Levemirdosen lite i framtiden. Har fått flertalet känningar de här dagarna. Jag både rör på mig mer och äter både sämre och bättre på samma gång. Bättre tider, samma tider varje dag. Men delvis sämre mat. Ligger högt på morgnarna och lågt resten av dagen. Jag saknar min trogne vän mr pumpis. Visst, det hade aldrig fungerat i det här jobbet, men jag saknar honom ändå. Han ställde alltid upp i alla lägen och löste alla problem. Men nu, nu är det inte alls lika smidigt längre.

Joggade Making Muscle idag en J4:a alltså 6 varv på innerbanan i höger varv. Riktigt trevlig häst, stark till och från men villig och frammåt. Holie tränade och såg trevlig ut det lilla jag hann se, hade fullt upp med att plocka in Abby från hagen just då.

Ska strax iväg till Subway för att snylta på deras fria internet då det som finns här laggar. Så idag vet jag att gårdagens inlägg kom in.

Morgondagen blir väldigt lugn. Söndag är vilodag för hästarna så vi ska bara släppa ut dom i hagen, mocka och fixa deras mat innan vi kan göra vad vi vill resten av dagen. Vet dockinte riktigt vad vi ska hitta på då vi inte har någon bil. Men i värsta fall får vi väl ligga i solen och läsa en bok, om Diana inte känner för att köra oss någonstans vill säga. Mav vet aldrig, hon var underbart gullig och körde mig och Malin till Publix igår så vi fick handla lite mat och skor (skorna handlades dock ej på publix). Hon och pojkvännen, som jag nu tappade namnet på satt kvar i bilen medan Malin och jag sprang genom affären och försökte hitta så mycket vettig mat som möjligt. Jag kommer leva på ris känns det som, ris i alla former men dock bara färdigrätter då det är det enda som funkar just nu.

Om en vecka borde vi landa i NJ. Linda hade skickat till Diana nyss och sagt att de va framme. Ett dygn tar det ganska exakt. Då får vi vår bil, Jonas har hittat en gammal Mustang åt oss, vi har dock inte sett den. Den ska visst vara ganska risig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar