måndag 25 april 2011

24/4

Idag har det vart en lugn dag, hästarna är alltid lediga på söndagar och går därför bara i hagen. Making var svullen i ett ben igår kväll och har därför stått lindad, det såg mycket bättre ut idag. Det regnade något fruktansvärt i morse, himlen öppnade sig och plötsligt var hela vägen utanför fylld med vatten. Det klarnade dock upp lite fram emot förmiddagen. Making var galen när jag släppte ut honom i hagen vilket resulterade i ett skrubbsår på hasen och en lös sko.
Jag gillar Holie allt mer för var dag jag pysslar med henne, trivs riktigt bra med den hästen. Hon kan vara sur och grinig men jag tror att får man henne att lita på en så gör hon allt för en. Idag var hon så himla gosig.
Snart ska vi iväg till WalMart eller vad det blir, måste fixa internet, blir så segt att gå till Subway hela tiden. Så ikväll borde jag ha internet om inget oförberett händer vill säga.

Hubert har i natt bott i min väska och nu när jag kom in efter att hästarna var färdiga så hade han myst in sig i mitt täcke. Just nu sitter han i min gardin och tittar ut över rummet.

Jag får verkligen inte till mitt blodsocker som det ska, svajar något enormt. Har nu sänkt levemiret så får vi se vad som händer. Maten är riktigt svår att ge insulin till då det som ska va sött med mycket kolhydrater inte alls höjer så mycket som de borde. En apelsin höjer inte hälften av vad den gör i Sverige och jag vet verkligen inte varför. Druvsocker hittar jag inte någonstans så jag måste ladda upp med hårt godis istället, så jag har något i vart fall. Christine skulle köpa lite hårt godis och lägga i emergency väskan som alltid är med på tävling. Där finns det plåster, painkills och sådant man kan behöva.

Engelskan rullar på bättre än vad jag trodde att den skulle göra. Börjar redan nu använda vissa engelska ord istället för de svenska då jag inte kommer på vad det svenska namnet är. Och då har jag ändå bara vart här i tre dagar. Kommer vara kung på engelska när jag kommer hem, det är en sak som är säker. Det bökiga är alla häst-termer. ett back knee är inte ett back knee utan en has osv.

Alec har börjat packa ihop stallet och Jonas och Christine reste igår. Så om 5 dagar sitter vi I lastbilen tillsammans med hästarna på väg upp till NJ. Vi kommer få varsin tältsäng/solstol (vet inte riktigt vilken av dom) sedan kommer vi åka inne i lastbilen tillsammans med hästarna. Låter värre än vad det är dock, tror det blir en häftig upplevelse och jag ska ladda upp med massor av godis, vatten och tidningar.

Somnade som en stock vid åtta igår kväll vaknade därför vid fem, utvilad och pigg. Det var riktigt nice. På söndagar har vi sovmorgon och behöver inte vara i stallet fören senast klockan nio på morgonen. Det var riktigt skönt att få sova de timmarna extra, jag var förvisso ute redan halv åtta då jag inte kunde sova ordentligt. Just nu ligger jag i soffan och njuter av min ensamhet, det är till och från riktigt skönt att få vara det, ensam. Fundera, titta på film, äta.... göra vad man känner för. Jag ska försöka slänga på mig springskorna och springa ett varv på banan senare ikväll, nu är det för varmt för att göra någonting alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar