tisdag 26 april 2011

26/4

Blodsockret har legat mycket bättre idag, sänkt Levemiret till 18E och har under dagen än så länge (klockan är tre här nu) endast tagit totalt 4E Humalog på hela dagen. 2E till frukosten och 2E för att äta och sänka ett värde på 14.0. Har legat helt okej hela dagen, lägsta värdet har vart 3.8 inte akut lågt, åt en apelsin och två tabletter GlucoTabs kom då upp på 4.8 och där har jag legat ganska stadigt fram till halv två innan lunch då jag iof hade klämt i mig en halv burk chips utan insulin. Vilket resulterade i 14.0 tog 2E till det och låg efter någon timme på 4.3

Var igår till WalMart och Starbucks med Diana och Malin. Grymt trevligt gillar Diana skarpt, hel go tjej. Internet fixdes och även diverse samtal. Vi kom in på att jag är rädd för Älgar och på något sätt fick Diana för sig att vi har vilda elefanter i de svenska skogarna. Och började fråga hur hästarna reagerade när de mötte en elefant i skogen. Elk/Elephant, ser inte riktigt likheten i de två orden men visst. Kul var det i vilket fall.

Antingen i morgon kväll eller på Torsdag kväll blir det bio och lite mat. Sista kvällen i Florida då, måste hitta på någonting över det vanliga. Som om dessa dagar vart vanliga för oss, men än då.

Jag hittade GlucoTabs i olika roliga smaker, 4 st inköptes. Apelsin, Melon, Tropical fruit och Fruit punch. Hittade även Pringels chips med smaken Guacamole och tänkte genast på "familjen" och blev tvungen att köpa en. Den var i starkaste laget, annars helt okej. Mysko att äta gröna chips dock.

Min mage är uppblåst like hell. Äter för mycket yoggi tror jag. Åt yoggi med Red velvet cake smak till frukost idag. Den var snuskigt god. Men det ska bli skönt att få bil om några dagar och kunna ta den tid det tar i affären. Kunna hitta de saker jag verkligen tål, det måste ju finnas glutenfritt bröd någonstans. Samma sak annat än de usla färdigportionerna jag äter just nu. Skulle va skönt att få lite riktig mat någon gång.

Måste väen se till att komma igång med löpningen ordentligt när vi kommer upp till NJ, det är för varmt här nere. Är runt 25 grader PÅ NATTEN, och under dagen bara stiger det och blir näst intill olidligt.


 Erica 
 Diana
 Alec
 Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar