torsdag 7 april 2011

De sa en vecka.. Vad har det gått? tre dagar?!?!

De sa en vecka.. Vad har det gått? tre dagar?!?!
Visumet ligger nu på posten här i Borgholm och väntar på mig. I morgon hämtas det ut! Bankkorten som var beställda kom idag, väntar bara på koden till reservkortet. Det borde landa i min låda senast måndag. MÅNDAG! Det är om fyra dagar. Senast på måndag kan vi boka biljetter, finns billiga Köpenhemn-Miami redan på Torsdag.
Frågan är bara om jag hinner med allt jag ska innan jag åker, om jag kommer glömma något viktigt. Jag måste packa, köpa resväska, plocka ut insulinet, lämna in fullmakten till päronen, flytta, flyttstäda och besiktiga lägenheten. Jag måste säga hej då till världens bästa jobbarkompisar, till världens bästa kompisar, min fantastiska pojkvän och min underbara familj.
Pojkvän, det känns konstigt att skriva det, men Ida har gått och skaffat sig ett förhållande såhär några dagar innan hon flyr landet för ett år. Hur smart är det på en skala? Men en sak är säker, Ida har träffat en fantastisk människa som låter Ida åka iväg, som väntar på henne och som vill ha henne som den hon är. Ida är kär och Ida känner att det är rätt. Ida tycker om den här otroligt fina varelsen vid namn Peter.

3 kommentarer:

  1. låter underbart! =) nästan så man blir rörd =)<3

    SvaraRadera
  2. Ida! Jag kommer saaaaakna dig!! Peter? :-)

    SvaraRadera
  3. Marika. Jag kommer sakna dig oxå. Peter är ett underverk du måste träffa någon gång.

    SvaraRadera