lördag 30 april 2011

30/4

Sitter nu de sista timmarna i lastbilen på väg norr ut, mätt och belåten. Stannade vid en mack tidigare, Subway låg bredvid så det blev en egenkomponerad sallad med grillad kyckling, bacon, mozzarella, paprika, gurka, rödlök, spenat och sallad. Till det, vinäger och olja, grymt gott.

Blev lite ommöbleringar i lastbilen den här resan då ett av stona är lite hängig och fick box istället. Så vi sitter nu och lutar oss mot boxen med tre hästar som stirrar på oss, mysigt även detta måste jag säga. Känns inte alls lika tight och osäkert som igår, vi har både mer plats och bättre uppsikt över hästarna. Riktigt nice.

Det är lite kallare här uppåt, vilket jag trivs bra i. Trivdes inte alls i värmen nere i Florida, det var alldeles för varmt. Hade ingen ork alls om dagarna utan allt man gjorde var att svettas typ.
Längtar verkligen tills att jag får snurra på mig joggingskorna och ge mig ut och springa resan ur kroppen. Jag behöver det verkligen. Har legat av mig senaste månaden, så nu är det åter igen dags att ta tag i det.

När vi gick igenom macken för att komma till Subway gick vi förbi ett ställ med tidningar, eftersom att jag läste ut min bok igår behövde jag något nytt att läsa. Hittade massor med roliga biltidningar, men ingen jag riktigt fastnade för. Då skrattade Malin lite och sa att "ta den här, om diabetes". Självklart blev det den tidningen, måste ju se hur de ser på diabetes i diabetesens hemland. När man går ett varv bland varorna på både Publix och WalMart ser man att nästan allt finns som socker fritt, utbudet är enormt. Jell-o, godis, chocklad, kakor... Dock är maten inte alls lika bra märkt som snacksen. Man får läsa det finstilta för att se innehållet och ofta är det väldigt mycket socker i allt. Otroligt mycket socker.
Ska bli skönt att få egen bil och kunna ta det där två timmarna och bara läsa, kolla och ta reda på vad som är bra mat. Vad som är glutenfritt, jag börjat tröttna på yoggi. Jag vill ha något annat, hittar jag inget har jag till och med funderat på att be mamma skicka några paket knäckebröd för att ha någonting i vart fall. Men vi får se hur jag gör.

 Dom står och blänger på oss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar