måndag 14 mars 2011

Idag gäller det, nervös som faan. Efter en tung natt med en släng av spysjuka, mycket piggare nu. Det var nog inte speciellt allvarligt, har väl fått i mig något jag inte tål eller något i den stilen. För nu känner jag mig riktigt pigg, äter gör jag utan större problem. Så jag hoppas att det inte var värre än så, scenariot maginfluensa hägrade länge i min ena hjärnhalva. Men jag hoppas och tror inte att det var det.

Nervositeten stiger för var minut som går, det är idag det gäller. Jag ska praktisera engelska för första gången på mycket mycket länge. Och den här gången med en enligt CC "bitch", enligt Malin var hon jätte trevlig. Så det återstår att se vart min åsikt kommer sluta.

Jag har under helgen som gått beslutat mig för att det blir sprutor i Usa. Blir så fruktansvärt mycket packning om jag ska ha pumpen med. Fick frågan av Mats om jag hade några flergångs-sprutor kvar sedan tidigare liv... Det var typ 6 år sedan jag använde sprutor sist, tror han på fullaste allvar att jag skulle ha de kvar? Då gick jag på Insulatard och Novorapid, den här gången ska jag gå på Humalog och levemir.. Två blå och två silvriga är visst vad jag kommer få hem, blir säkert bra. Sist jag gick på pennor fick jag någon ful orange med ballonger på. INTE OKEJ!

Ska bli intressant att se hur det kommer fungera med sprutor den här gången. Sist var det kaos, men jag vet att detta blir det smidigaste valet. Kommer "bara" behöva ha 15 lådor kanyler och ett antal ampuller insulin med mig... Hur noga måste jag vara med att byta kanyl vid varje användning?
Den STORA nackdelen med sprutor är att jag måste börja gå med väska, har satt alldeles för många kanyler i benet när jag burit dom i byxfickan.
Måste få tag i ett smidigt fodral, men det ska jag nog hitta något så småningom.

It´s up to you
Don´t limit yourself

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar