söndag 13 mars 2011

5/3

Ung diabetes råd var i Kalmar. Min plan var en galen utekväll ihop med Adde senare på kvällen, men icke. Jobbet ringde och frågade om jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba 7-15.45 dagen därpå (8h + kvalle en söndag är ganska bra pengar).


Reball och Restaurang italia stod på schemat. Reball, det var något nytt för oss alla. Det tog lite tid att komma in i det och komma överens om bra regler. Men så fort det var fixat och vi kom igång gick klockan otroligt fort. Tiden rann iväg medan vi sköt gummibollar på varandra. Dagen efter såg jag ut som ett levande blåmärke. Var blå prickig på både möjliga och omöjliga ställen. 
Mitt lag ägde. Ja mitt lag, för jag kan ärligt inte säga att jag var speciellt duktig. Men kul var det. 
Trevligt sällskap, kul underhållning och bra mat = bra kväll
Det är väldigt lärorikt att träffa andra i samma sits. Diabetes är en dold sjukdom, men kan dölja den väl och det finns många som gör det, döljer den alltså. Jag anser att man bör ta alla chanser man kan att prata med andra diabetiker, speciellt nu i åldern 15-30. Då behöver man prata med andra mer än någonsin, man behöver förstå att man inte är ensam.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar