tisdag 29 mars 2011

Hur blir det sen?

Det händer mycket nu, det är mycket som ska planeras, fixas och umgås. Ser fram emot helgen, den kommer rent ut bli fantastisk. Det känner jag på mig för att:
1. Finbesök (Peter)
2. Laser game med nära och kära.
3. Ledig, vilket jag tänker fortsätta att vara.

Känner jag mig själv rätt kommer jag under söndagen vara ett mer eller mindre nerv-vrak.Är redan nu fruktansvärt nervös inför besöket på ambassaden på tisdag. Vad kommer jag då inte vara på Söndag? Peter får ha överseende med det, han får ju mitt sällskap även om jag är lite mer förvirrad än vanligt. HAr redan nu märkt att förvirringen börjar slå till, inte minst på jobbet. Jag tappar bort det ena efter det andra, jag kör fel och folk skrattar med(åt) mig.

Jag kommer vara ledig mycket den veckan, det enda jag ska jobba är fredag, lördag och söndag (8-10/4). Känns konstigt, men jag måste hinna vara lite ledig innan jag åker. Ta hand om mig själv och bara vara. Umgås med de jag har här hemma och fundera över hur jag ska klara 12 månader ifrån dom.

Jag känner redan nu hur jag kommer sakna alla vänner, familjen och inte minst, mina fantastiska jobbarkompisar. Jag måste ha världens bästa jobbarkompisar, har nog aldrig trivts så bra o en personalgrupp som i den här (då har jag ändå ganska lätt för att trivas bland folk). Jag tar plats, det vet jag och i den här gruppen kan jag vara den jag är. Man får ta plats, så länge man lämnar plats åt de andra i gruppen. Det är alltid någon som har något nytt och kul att berätta, någon som vågar bjuda på sig själv och sin dumhet.
Jag kommer verkligen sakna den gruppen. Trodde själv aldrig att jag skulle sakna ett tidigare jobb, men det här är det första.
Jag trivs lika bra med personalen som med boende, som med chefen, som med miljön... Visst, vissa personer tycker man bättre om och vissa sämre, men så är det ju alltid. Det får man ta =)

Tiden går fort nu, snart åker jag om inget oförutsett händer.
Jag vet att tiden kommer gå fort i Usa, bara vi trivs och har det bra. En dag står jag här med mina resväskor, då måste jag besluta... Vart vill jag bosätta mig? singel/förhållande? Vill ja plugga? Vad vill jag plugga? Vill jag jobba? Vad vill jag jobba med?..... listan kan göras oändlig.
En sak är säker, jag tänker inte börja min vistelse i Sverige med att gå ned i vikt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar