söndag 27 mars 2011

Lördag

Den här helgen kan vi stryka ett streck över och glömma, eller okej, lördagen i vart fall. Lördagen började bra, hade dubbelpass (7-13 och 15.30-21.30) hade mitt sista besök och skulle sedan rulla hem till Adde för lite käk och umgänge.

Jag ska gå från sista besöket ut till bilen och på vägen hälsar jag glatt på grannen som går in i garaget bredvid (vilket nog var tur).
Jag har mina vandringskängor på mig, då de är de ända skor jag äger som håller vätan borta. Det är väldigt lerigt på infarten där jag har ställt bilen. Mitt i steget känner jag att jag fastnar men vänsterskons skosnöre i högerskons  krokar (de man använder när man knyter skorna). Tänker att de lossnar väl i nästa steg, men icke. Där for jag, med ansiktet först, rakt ner i lervällingen. Blir både blöt och lerig, inser fort att jag kan inte sätta mig i bilen såhär. Jackan får jag plocka av mig och lägga på golvet i baksätet, där hade jag även turen att hitta lite extrablöjor, fick lägga en i sätet så jag hade något sitta på utan att blöta ned hela sätet. Jag var lerig om händerna, men med min tur så fanns det självklart ingen sprit i bilen, så inte hade jag något att tvätta av mig med heller. Gå tillbaka in gick inte, var på fel ställe för det.
Jag hittade en förpackning handskar i storlek S, dom var i minsta laget men det fick gå. Så jag körde hem till Adde lerig och fräsch, fick som tur var låna ett par grymt sköna byxor att jobba i resten av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar