fredag 20 maj 2011

20/5 - grattis till mig och en dag på Chester

Vaknade precis efter att ha sovit i några timmar. Klockan är nu halv elva och egentligen borde jag inte göra annat än att sova för stunden. Har vart en bra dag, glad och trevlig dag med en viss besvikelse. Ja Peter, jag menar dig denna gång.
Alla har skickat grattis hälsningar och jag menar verkligen alla. Utom en, finns en person som jag räknade med skulle vara bland dom första. Fick ett sms under eftermiddagen där jag inte fick något grattis, mycket elakt. Egentligen spelar det inte så stor roll, varför fira att man blir ett år äldre? 23, jag närmar mig 30 med stormsteg och jag vet fortfarande inte vad jag vill göra med mitt liv. Det börjar bli dags att fundera på det, växa upp och ta tag i det jag behöver.
Men det gör vi en annan dag,

Det har vart en bra dag, Panty startade på Chester. Såg hemsk ut i värmningen, man vet inte riktigt vilket ben man ska titta på när det går för sakta, hon ser halt ut på alla fyra. Men så fort hon vänder upp och får lite tempo i kroppen försvinner det och hon täcker otroligt mycket mark. En andra-placering på 59 räckte det till, med David Miller i sulkyn. Men hon är fin "min" lilla häst.
Jag skulle fixat Licens i Pennsylvania idag, men det blev inte riktigt så. Behövde mitt social security number och det har ännu inte dykt upp här. Visade sig att det bara var "bort glömt" så nu är det på väg och vi löser det nästa gång. Tror Panty skulle ha nästa start där den 30/5, om inget hinner ändras.

Helgen närmade sig med stormsteg, tiden går fruktansvärt fort här. Hinner inte avsluta helgen fören nästa hinner börja, känns konstigt. Men jag gillar det. Har nu vart här i ganska precis en månad och jag trivs fortfarande väldigt bra. Det är mycket jobb, tidiga morgnar, dåligt med sömn och mycket tid i stallet, men jag gillar det.
Trodde om jag skulle vara helt ärlig inte att de här tidiga morgnarna skulle vara något för mig, men jag gillar det skarpt. Så skönt att kliva upp på morgonen och verkligen ta vara på dagen. Visst, upp tidigt = i säng tidigt.
Men är fortfarande lite förundrad över att tiden går så fort, menar en månad har känts som en vecka. Var inte länge sedan vi satt på Chicago flygplats och hade god lust att ta nästa plan hem. Anledningen till att vi "funderade" på att åka hem var att vi satt alldeles för många timmar på flygplatsen pga vädret. Inte en natt till på Chicago airport, har gjort två i mitt liv, aldrig igen.

Min 20 års dag firades likt den här i Usa, men den gången satt jag instängd på mitt rum med en burk Nutella och Miss secret agent II (som jag redan sett fem gånger på två dagar). I år blev det annorlunda, blev en tripp till Chester istället, med finaste Panty. Okej, får väl nämna att Jonas körde trucken, värmde och hjälpte mig där jag missade, inte så lätt de första gångerna. Men det tar sig.

Panty och David MiIller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar