torsdag 26 maj 2011

Idag är det varmt, väldigt-jäkla-fruktansvärt-varmt. 32C stod Cc termometer på nyss, ca 90F alltså. Mycket varmt. Ikväll sticker de flesta av gänget till Meadowlands då Matrix, Busy och Consus startar. Malin och jag blir de enda kvar hemma om jag förstått det rätt.
Får se om det händer något speciellt, tror inte det. Kommer nog bli en väldigt lugn kväll, chips och film kanske?

Finns tillfällen då jag längtar hem, som när man ser kompisarna göra allt som vi planerat sedan länge. Roadtrips, häng, spontan fikor och massa, massa mer. Visst jag har en helt ny värld framför mig, nya saker varje dag. Men det som saknas är mina nära och kära. Familjen, kompisarna och inte minst, pojkvännen. Jag vet att allt det där finns kvar när jag kommer hem, men vissa stunder hade det vart underbart att uppleva det här tillsammans med dom.
Jag trivs bra här, längtar inte hem så pass mycket att jag tänker åka hem, jag bara saknar det ibland. Snart har Strand premiär oxå, vi skulle slå på stort, äga dansgolvet den här sommaren oxå. Vem vet, det kanske är sista sommaren innan man är tvungen att bli "vuxen" på riktigt. Sluta leka runt, vet att min mor skulle bli ganska glad om jag kunde bestämma mig för vad jag ska göra med mitt liv och slutföra det. Sluta hoppa runt som jag gjort den senaste tiden

Tittade just upp och såg rakt in i min fina bruna hylla, den med översta plankan åt fel håll. Den som jag skruvat ihop alldeles själv och klantig som jag är råkade jag vända toppen upp och ned. Nej, jag tänker inte vända på mig. Satt med en tom Smirnoff Ice flaska och slog i spikarna på baksidan, jag tänker inte göra det igen. Men på översta hyllan, där såg jag något. Något som ser otroligt gott ut, det är vitt, fluffigt och smakar smör... Kan det vara.... Popcorn!?!? Ikväll blir det alltså popcorn-mys.

Peter skickade med mig ett Nintendo DS när jag åkte, har uppdaterat det med lite nya spel. Ett motorcross spel, ett vampyrspel och ett där man bygger sitt egna nöjesfält. Skönt om kvällarna nu när jag inte har något att läsa.. Okej, jag har massor att läsa men ingen sänglampa = Ida blir lat och orkar inte tända och släcka i taket hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar