måndag 2 maj 2011

2/5

Två långa dagar har nu spenderats i New Jersey. Riktigt långa dagar, igår (söndag, då det i vanliga fall bara är en kort dag) var vi inte färdiga fören tre, halv fyra tiden. Det har vart mycket med att packa upp stallet, se så hästarna har det bra och hitta.
Idag joggades ALLA hästarna vilket tog enorm tid, samtidigt som vi har en ny groom som är småförvirrad.

Morgondagen blir ännu en lång dag, Pantholops, min nya passhäst ska tillsammans med tre andra hästar kvala på Meadowlands. Så jag, Diana och Jerome ska åka med dit, ska bli riktigt roligt. Hoppas hon klarar sig, håller både tummar och tår.

Idag var vi iväg och handlade tillsammans med Cissi, är lite små avis på hennes bil. Blir "Julbonusen" bra så är även jag sugen på att skaffa något vettigt och frakta med hem. Hon har en riktigt läcker Camaro som hon köpt för 27.ooo$ vilket enligt Forex är 127.ooo SEK, i Sverige kostar den bilen 350.ooo
Men som sagt, beror lite på vad som händer och sker resten av året.

Det är mycket promenerande, "långt" till hagarna och just nu har jag en som jag bara går med. Då hon lyckades skada sig första dagen här i NJ, lyckades skära sig på något och är sydd mellan ballarna, eller hur man ska förklara det. Så det blir som sagt mycket motionerande. Vilket inte är helt fel, synd bara att det blir så lite sömn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar