onsdag 4 maj 2011

4/5 Onsdag

Ligger i sängen och päser. Precis käkat ris, kyckling och en röra med garlic and herbs. Det var riktigt gott, blir mycket ris ett tag framöver, har massor av olika sorters ris. Är förvisso onyttiga halvfabrikat ala' bara värma i micron i 60 sec. Men nu är jag mätt, riktigt mätt och efter de här dagarna känner jag att min mage behövde det.

Det har vart två jäktiga dagar, men det är för att första dagen skulle Alec och Jonas jogga alla 28 hästarna. Tog enorm tid, var inte färdiga i stallet fören halv fem på kvällen (kan då tillägga att vi börjar runt fyra, senast sex på morgonen).
Igår var jag på Meadowlands, "P" (kärt barn har många namn, tror den hästen har 10 olika smeknamn) kvalade. Hon har en mycket speciell stil i bakvarv och långsammare tempo. Men så fort hon vände upp måt bilen flög hon fram. Täcker enormt med mark och gör inte av med mer energi än vad hon behöver. Hon är väldigt trevlig att ha och göra med i övrigt oxå. Trevlig att pyssla med.

Making, Holier och Abby fick stanna hemma, Cicci körde Making och Malin körde Abby. Mike skulle ha gått med Holier men så blev det aldrig. Så jag gjorde det när vi kom tillbaka till stallet. Hon skar sig på något (vet inte vad) i hagen. Alla hagar har en lerpöl i ena kanten, dessa lerpölar är inga 10cm djupa utan vi snackar midje djupt. Troligtvis ligger det något på botten, som ingen vet vad det är. Nu är hon i vart fall sydd och har boxvila, går med henne en stund varje dag.

Blodsockret börjar ordna till sig, även om jag inte får rätt dos Levemir. Den är super svår att ställa in, tar jag 16E ligger jag högt, riktigt högt hela dagen, men tar jag 17E ligger jag riktigt lågt istället. Mysko det där, 1E ska inte göra så stor skillnad.

Dagen har bestått i regn, regn och mer regn. Kände mig som en blöt, frusen, ensam Bambi innan vi åkte hem. ensam av anledningen, jag var klar tidigt, ingen bil = vänta på någon annan som skulle köra. Bambi, bara för att Bambi blir ensam och frysen i snöstormen (i början av filmen, när mamma blir skjuten).

Av någon anledning vill inte mitt kontokort att jag ska använda internet, för den vägrar låta mig ladda mitt "kontantkort".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar