fredag 6 maj 2011

6/5

Ligger i sängen och har det bra, äter chips, dricker Smirnoff wild grape och kollar på Duck Tales.
Just nu känner jag mig allmänt rund, chips och Peanutbutter Cups BnJ är inte den bästa kombon i alla lägen. Men snuskigt gott. Lätt bästa kombon ever, glass och PB (peanutbutter).

Istället för att sitta här borde jag plocka ordning i mitt kaos, men jag orkar verkligen inte det just nu. Men borde, svårt att hålla reda på rena och smutsiga kläder. Har en stol, ett golv och en väska att bo på just nu (om man inte räknar sängen, men den delar jag ju den mesta tiden med Taco, Ciccis katt).
Körde Abbey idag, riktigt trevlig häst det där. Slingan vi kör på är fruktansvärt mysig, känns nästan som om man vore ute och mös i skogen och inte vägg i vägg med travbanan. Mys av högsta grad om vi säger som så, hästen trivdes, jag trivdes, alla trivdes.
Dagen har flutit på mycket bra, Making har tränat, Penny joggat jag har joggat Abbey och gått med Hollie.

Mitt nästa projekt för dagen blir att sy ihop mina handskar, har stora hål i sidorna på dom. Med andra ord, dags att göra något åt.
En Pay-check trillade även in idag, kändes riktigt bra. Kan nästan tänka mig att vänja mig vid att få pengar varje vecka, speciellt för jobbet jag gör.

Jag vet inte vad jag gör men mina fingrar ser ut som om någon har skurit i dom med kniv.Springer därför runt med de plåster jag fann lämpliga (med svampbob fyrkant). Har djupa skärsår och ett skavsår från sopborste/grep/kratta mellan tummen och pekfingret, känner mig smått handikappad.

Fick idag frågan av Alec om jag har problem med ena ögat och ja, jag har massa problem med ögat och vill inget hellre än att det ska sluta. Använder mig av något tårersättningsmedlel som jag hittade i affären sist vi var och handlade. Det är bättre, men långt ifrån bra. Ögonen rinner fortfarande mängder, vänster ögat är mindre än någonsin och jag börjar tröttna på det. Veterinären ska komma ut och kolla på Hollies stygn i morgon, Alec tyckte att jag skulle höra med honom om han hade något till mina ögon. Tvivlar dock på att min engelska är så bra att jag kan förklara en sådan grej för honom, men det är ju värt att testa.
Hästarna får ju människomedicin, kattmedicin och rosbekämpningsmedel (Captain-50) (detta är dock för att torka ut svampen som några av dom har i huden) , så varför inte?.

 Erica rengör selen efter dagens pass.
 Hannah och Hollier 
 Cosmo
 Mako
Malin och jag gick till Wawa och tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar