måndag 16 maj 2011

Efter ett långt samtal med min kära mor har jag nu lagt på luren med en förmaning "fler bilder". Får alltså försöka återuppväcka kameran (ja, den är nästan död) och göra något åt det. Men jag tror jag har några "gamla" bilder på lager.

Några av hästarna har börjat tävla och allihop visar sin kvalitet. Dom går inte alltid som man hoppats på, men de har alla visat enorm kapacitet. Det är riktigt roligt att ha den här möjligheten att få vara med "från insidan" och se hur det går till på ett sådant annorlunda ställe som Usa. Trav i Sverige och trav här i Usa går inte att jämföra, det är som två skilda sporter, likheten är den att hästarna drar vagn. Medan allt runt omkring handlar om så mycket mer, hästarna tas verkligen hand om.

Igår var Cc och jag nere på Freehold för att stor-shoppa. Jag kom hem med ett grönt plastarmband med Turtles på, och det var allt. Kines-mat stod på menyn, jag har alltid vart lite sådär till kines-mat. Det är gott, men inte så gott. Den här gången fick jag efter en hel del bökande en helt annan syn på det, fruktansvärt gott.
Vi hade som plan att ta en av deras erbjudanden, 2 soppor, 1 förrätt, 2 Huvudrätter och 2 efterätter. Man har ett visst antal alternativ att välja mellan och på baksidan hittar jag alla glutenfria alternativ. Toppen tänker jag, botten tänker servitören. Jag kommer inte ihåg vad alternativet jag åt hette, men det stod på den glutenfria menyn och fanns med i deras alternativ. Men sedan visar det sig att den inte alls ingick, det fanns ingenting på den glutenfria menyn som ingick. Längst ned på menyn stod det ungefär att endast dessa alternativ, inget annat. Om det i min värld är samma namn på två rätter, med samma innehåll så räknar jag det som samma rätt. Men icke, det blev ett helt annat pris för den här beställningen.
Vi orkade till slut inte tjafsa med honom, åt vad vi skulle, lämnade minimal dricks och gick där ifrån.

Cc var efter en god middag sugen på bio, så vi åkte dit och kollade vad som visades. Det var tre filmer som snart skulle börja och vi stod en lång stund och dividerade. Tillslut kom Cc med förslaget "Vi kan ju se fast five igen annars" och jag kom snabbt med svaret "gärna för mig". Och så blev det, vi kollade för andra gången på fast five och jag måste säga att den var så mycket bättre den här gången. Visst lite tråkigt att veta slutet när man börjar, men nu var den riktigt bra. Vi började filmen med att diskutera "När kommer sexan?". För i sista scenen får man se något man inte trodde var möjligt. Dom kan inte sluta en film så här utan att komma med en uppföljare.

Holier fick "jogga" för vagn idag. Har nog aldrig sett den hästen så lycklig, efter 2v boxvila med promenader har hon blivit ett monster, eller hon är inget monster, men det börjar snurra i huvudet på henne. Jag skulle oxå bli knäpp om jag blev tvingad att stanna på samma ställe för länge pga sjukdom. Trivs verkligen med den hästen, hon har personlighet och allt måste gå på hennes villkor (hon är lite som en person jag känner/är väldigt nära släkt med, man måste få henne tro att det hela var hennes idé).

 Cc och Hot Shot Blue Ship, första starten för året.
 Hannah (Jonas och Christines hund)och Holier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar