fredag 2 september 2011


Förra helgen vart mycket händelserik. Vi hade hurricane (orkan) varningar och var tvugna att plocka ned halva stallet för att allt inte skulle blåsa runt. Nu blev det inte så allvarligt som det först verkade, utan vi var kanska lindrigt drabbade. Jag lyckades bli inblåst (kan man säga det? inblåst. Jag menar, det heter ju faktiskt insnöad).
Cc och jag hamnade på Chesterfield INN lördag kväll, alldeles för mycket alkohol senare kommer Cc och jag ifrån varandra. Jag vet inte riktigt varför, för ja. Jag var för tankad för att ha koll. Den där sista tequilan borde jag nog skippad, speciellt när jag endå fixade så den hamnade över Kyles sovrumsgolv. Hängde med en kompis hem och på vägen hem körde vi genom vattenpölar som en normal bil inte skulle komma igenom (men med alkohol i kroppen, (ja du kan köra i det här landet med en hel del alkohol i kroppen) då klarar en liten golf 4:a av ganska mycket.) Vi körde över el-ledningar (vilket ingen av oss skulle ens funderat på om vi vart lite nyktrare), men allt gick bra. Jag lever och mår riktigt bra.
Blev som sagt inblåst då ett träd hamnade över enda vägen till och från huset. Diana var som vanligt underbar och tog hand om mina två hästar och jag fick en dag off. Även om jag hade skuldkänslor till tusen så var det en av de bästa dagarna på länge och veckan som nu gått har jag vart piggare och på bättre humör än någonsin. Första helt lediga dagen sedan jag kom över, den behövdes. Och jag fick hemlagad mat, det var nog något av det bästa på hela dagen.

Måndagen bestod i race på Tioga downs, åkte hem senare på kvällen med ett fantastiskt fint vinnartäcke. Silver och lila, hon var så duktig min lilla häst. Blev så glad att jag började prata svenska med Greg och han tottade på mig som om jag var dum i huvudet. Tog en stund innan jag kom på varför haha.

Jag har hängt en hel del mid Diana den här veckan, tackvare henne har jag äntligen kunnat köpa mig ett par jeans som passar mig och inte är många nummer förstora. När jag kom över köpte jag ett par shorts i storlek 12, de var perfecta i storlek och ja, de satt bra. Jeansen jag nu köpte är i storlek 4 och är inte stora, men om jag går ned mer i vikt (vilket jag inte tror att jag kommer göra) så kommer de bli stora. Det är MÅNGA storlekar mellan 12 och 4. Blev faktiskt ganska shockad, men varför klaga?

Idag har Cc, Christine och Jonas åkt iväg till Vernon. Så det är ganska tomt i stallet nu, de tog 4 1/2 häst med sig och kommer tillbaka på Lördag. Fredag morgon åker jag, greg och 3 hästar till The meadows och kommer hem på Lördag. Dock har vi bara 2 hästar med oss hem då en av dom kommer lämna för Lexington direkt från The Meadows. I början på nästa vecka kommer även jag (som det ser ut nu) åka vidare mot Lexington/Kentucky. Ska bli skoj att se något annat igen, trivs grymt här. Börjat se detta som mitt hem men har insett att det är ingen ide för mitt hem kommer flytta på sig tills dess att jag beslutar mig för att göra något annat av mitt liv. När det nu blir.
Undrar om jag någonsin kommer att komma på vad jag vill göra. Jag är fortfarande lika velig och kommer väl alltid vara det, jag vet ju hur min familj är...

FIck ett sms av min bror idag, efter att jag frågat om det var flickvän på g i Stockholm (vilket det tydligen inte var), nämnde för honom att min kära mor och jag diskuterade det igår. Fick svaret "Snillerna spekulerar märker jag... Jaja, det kan ni ju fundera på..". Men vi hade visst fel, om man nu ska tro på honom... Haha, vad han kommer hata mig nu. Usch, jag saknar min bror ibland. Kanske inte ås mycket usch över det, men än då.

Ligger nu i sängen och lyssnar på mysko svensk musik. Eller inte bara svensk utan bara mysko musik. Hittade en kul spellista på Spotify som består av mycket gammalt. David Hasselhoff - looking for freedom, haha. Det var hundra år sedan jag hörde den, minst. Älskar att ha spotify fungerande i offline status. Okej, jag betalar 10$/månad för det, men det är det verkligen värt. Musik i alla olika slag, mej likie!

Jag har många tankar som snurrar just nu, speciellt om min framtid. Har börjar fundera på vad jag vill göra. Jag vet hur jag vill göra det, men jag vet inte vad jag vill göra. Hmm, det där lät nog mer fel än vad det var tänkt. Jag vet vart jag vill plugga men jag vet inte vad jag vill plugga, vi tar det den vägen istället. Känns lättare av någon anledning.

Pratade lite med en kompis igår och fick reda på saker som jag egentligen inte bör veta men som gjorde mig allmänt pissed. Speciellt när jag ställde upp och verkligen gjorde något och nu har människan mage att sura för att jag följde mina drömmar och flydde landet för ett tag. Folk är bara allmänt konstiga ibland.

Sitter nu i trucken på Pennsylvanias turnpike klockan är 6.47 på morgonen och jag funderar allvarligt på om jag inte borde sova en stund. Dock är han som shippar mig döv och måste ha musiken så alla utanför bilen hör vad som spelas. Just nu This ain't nothing - Craig Morgan. Okej, jag ska kanske inte säga något om att spela hög musik i bilen, men det är störigt när jag ska försöka sova. Vädret är än så länge ganska ruggigt 69F enligt konverteraren på min telefon ska det vara 20.3C men frågan är om det verkligen kan stämma, för jag fryser nästan häcken av mig (det lilla jag har kvar att frysa om). Jag skruvar upp bilens AC och Greg aka Happ skruvar ned, jag skruvar upp och han skruvar ned. Utan ett ord har vi något som liknar ett temperatur krig. Han vill ha det kallt då han ska köra en bra bit (ca 6h) jag vill ha det varmt för att inte frysa. Speciellt nu då jag glömde både kudde och filt på rummet i huset.

Sitter nu på hotellet och ska ta en power nap innan vi behöver ge oss ned till hästarna igen, vi har 96F här för tillfället, vilket är väldigt varmt. Hotellrummet är dock kallt och jag håller på att förfrysa fötterna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar