måndag 12 september 2011

EFIT - Ett foto i timmen.

Jag hänger en hel del på ett forum där det nu var dags för en EFIT, alltså Ett foto i timmen under ens vakna tid. Jag valde söndagen. Så här kommer dom, jag missade att fora de första vakna timmarna, men jag tror det ska fungera ändå.

5:30 - Kommer på att jag missat starten av EFIT, hämtar kameran i tunken

6:00 - Mockar

7:00 -  Tar en promenad så Making muscle får lite gräs

7:10 - Tog mest bilden för att visa stallet.

8:00 - Holiers tur för promenad

9:00 - Klappar om Making lite extra


10:00 - Romeo spolar av benen på ett av sina ston

11.30 - Fixar färdigt fodret så mina hästar kan få sina hökuber.

 13:00 - Tar en promenad runt området, här är en bild på utsidan av vår lägenhet, bor på nedersta våningen.

 13:05 - Mamma, det här ska du nog kunna söka på.

13:30 - Bestämmer mig för att promenera vidare till posten, lägg märke till min extremt vackra solbränna.. Den tunnas ut nedåt fötterna 

13:45 - Lägger ett kuvert på lådan 

14:30 - Är fortfarande ute på promenad, hittade Subway så jag stannade för lunch. 
15:00 - Gick förbi Blockbuster för att ta reda på deras film-utbud och hittade den här. Varför förstöra en klassiker som är baserad på en sann historia?

15:30 - Är fortfarande någon timme innan vi ska tillbaka till banan för kvällens tävlingar. Så jag kollar lite klipp på internet och stickar. Nej, jag vet inte vad det ska bli, jag gör det för att lära mig. 

17:30 - Tillbaka i stallet, har inget att göra så jag sätter mig ned och skriver brev. Sanna, jag behöver din adress. 



20:00 - Jag gör en paddock åt Dean, hästen fick inga pengar, den var stor som en ponny och jag lärde mig ha på pacing (stavas?) hobbles. 

Sedan la jag ned kameran för resten av kvällen. Gratis öl och 50$ fick jag för paddocken och det tackar vi för. Huvudvärken var ett faktum i morse, men det var bara att bita i det sura äpplet.

1 kommentar:

  1. Jag har kört mycket häst men aldrig en travhäst. Nu ska jag sälja mina hästar, gården och mina gamla vagnar och slädar. Sorgligt men en olycka gjorde att ryggen gick sönder. Gården finns presenterad i min blogg.

    SvaraRadera