tisdag 22 februari 2011

Det är nu det händer.

Nu går det åt rätt håll. Fick inatt ett brev av Jonas fru som sa att Frode nämnt att Ellinor och jag var sugna på att dra till Usa igen. Vi blev då erbjudna jobb hos dom och tackar man nej? Icke!
Så nu har jag precis knåpat ihop ett svar på hennes mejl och håller tummarna på att det inte är alldeles för sent att komma i mitten på April. Jag har jobb fram till den 10/4 och Ellinor skriver högskoleprovet den 2/4. Så vi har ingen möjlighet att åka tidigare än så.
Så den här månaden går åt till planering och jobb. Nytt pass (ska ge munsåret en vecka till sedan måste jag ta mig till polisen och fixa ett nytt pass). Måste prata med min diabetessköterska och hoppas på att han inte stryper mig hårt och brutalt när jag talar om att jag sticker till värmen under ett år (Florida, New Jersey, Lexington).

Måste även lösa det här med diabetesföreningen och lite sådant små plock.

1 kommentar:

  1. härligt att du vågar ta ett så stort steg =)
    skulle själv vilja jobba utomlands ett år eller så men har inte riktigt vågat pga. min lite krångliga diabetes.
    Lycka till till el båda =D

    SvaraRadera