onsdag 16 februari 2011

Sjukvården i ett nötskal.

Jag förstår verkligen inte hur sjukvården idag fungerar. Kom nyss hem från mitt fjärde besök hos sjukgymnasten, jag har haft sjukt ont i ryggen den senaste veckan. Det enda hon kunde säga var "fortsätt att rör på dig". Innan jag gick fick jag även veta att jag har ett max två besök kvar, av anledningen "det är fler som behöver hjälp".

Men ska vi därför bara se till att folk blir till hälften friska, skicka hem dom och åter bli tvungna att belasta sjukvården med sina smärtor? Det finns ju en anledning till att jag gick till sjukgymnasten alls, min anledning är kanske inte bra nog? Men jag vill bli frisk och slippa smärtan i ryggen, men det är tydligen för mycket begärt.

Jag har med andra ord lagt pengar på sjukgymnast helt i onödan, jag kommer ju ändå inte få den hjälp jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar