fredag 8 juli 2011

Jag ligger i min säng och tittar ut över mitt rum, funderar på när bomben kastades in i mitt rum. Det är kaos här, jag måste göra något åt det.... I morgon....
Det har hänt otroligt mycket sedan sist jag uppdaterade, när det nu var. Jag har alldeles för mycket att göra för att komma ihåg att uppdatera här. Eller komma ihåg och komma ihåg, mer sanning är väl för att orka uppdatera.

Panty startade på Chester förra veckan, gjorde ett riktigt bra lopp och slutade som 5:a. Efter loppet satt jag på huk i min "box" och tvättade mina grejer medan Jonas gick med Panty. Jag sitter där på huk med ett gamasch i handen och funderar på något viktigt. Märker knappt att folk går förbi (vilket dom gör hela tiden, speciellt då vi har vår box på mitten.
Jag hör att någon harklar sig och tittar upp. Det skulle jag inte gjort för jag hinner bara se ett vitt skägg och "poff" massa slem i örat. Gubben hade troligtvis inte sett mig och spottat mig rakt i örat. Jag blev chockad så det finns inte. Tappar talförmågan och när jag äntligen är åter i verkligheten har gubben försvunnit. Jag tror om jag ska vara ärlig inte att han såg mig där bakom alla grejer.
En liten stund senare ska jag gå och göra något, minns inte vad det var. Men jag pratade med Jonas samtidigt och var ouppmärksam. SPLASH en annan gubbe (med pjamasbyxor) riktar vattenslangen mot mig, skruvar igång den och märker inte att jag står mitt framför = en väldigt blöt Ida.
Äntligen är vi redo att åka hem, tar inte många Miles innan jag somnar, försöker så fint att inte somna. Jag gjorde verkligen mitt bästa och det var nog därför jag somnade som jag gjorde. I Framsätet, sittande rakt upp och ned med armbågen på "facket" mellan framsäterna. Plötsligt kommer ett gällt ljud, hela min arm börjar skaka. Jag hoppar HÖGT, jag slänger mig efter min telefon men det var inte den.
Vänder mig mot Jonas som skrattar åt mig, visar sig sedan att jag hade somnat med armen på hans telefon och den hade ringt. Han fick sig i vart fall ett gott skratt, fick en pik om det dagen efter...

För någon dag sedan fick jag ett Sms av Cc (som förövrigt bor i rummet bredvid). Det löd "Hur mycket pengar har du? Vill du göra något spontant?" Det här fick jag klockan sex på kvällen. Svarar att ja, jag har pengar vad ska vi göra? när åker vi? 5 minuter senare sitter vi i bilen, jag vet fortfarande inte vart vi är på väg, men jag har mina aningar.
Mycket riktigt, tatueringsstudion. Hon gjorde en/två (hur man ska räkna) på sina fötter. Jag skulle gjort min redan den kvällen, men klockan blev så mycket så jag fick en tid dagen efter istället. Så nu sitter jag här och har äntligen fixat i ordning diabetessymbolen jag hade/har på armen. Är jätte nöjd, litade helt och fullt på Arlene som gjorde den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar