torsdag 21 juli 2011

Idag är en varm dag, riktigt snuskigt varmt och jag skojar inte. Kommer bli ännu varmare längre fram på dagen. Har aldrig sett så många på banan klockan 6.30 på morgonen som jag gjorde idag. Alla är trötta, sega och gnäller på värmen. I vanliga fall är du nästan ensam på banan fram till 7, då börjar folk röra på sig. Jag har varenda morgon vart på banan innan halv 7 för att slippa allt folk. Idag gick jag bet på det, men vi överlevde och har garanterat inte tagit någon skada av det. Anledningen till att jag försöker va där när det är så lite folk som möjligt är att alldeles för många pratar med mig. Inte för att jag inte är social, men när alla frågar "ska du med ut ikväll", "Vill du hänga med och se en film", "Du ska inte följa med till stranden"... Då blir det lite för mycket. Får de frågorna säkert 10gånger/dag. Ibland är det skönt att inte få den uppmärksamheten, även om det var kul till en början.
Alla är fruktansvärt trevliga här uppe. I tisdags blev jag upp-vinkad till andra änden av stallet. Tankarna gick "vad är det nu på gång?", blev där bjuden på ett glas rött som jag till en blrjan sa nej till. Klockan var inte så mycket, den hade precis passerat 12. Jobbet var jag klar med for länge sedan, var bara uppe och fodrade. Fastnade där någon timme, eller två. Är inte så svårt att övertala när det gäller vin (är det ett släktdrag tro?). Tre glas blev det och ja, jag sa nej till de två första men insåg att det är ingen ide vad jag säger, jag kommer få ett nytt vare sig jag vill eller ej.
Resten i stallet åkte hem, jag satt kvar en stund till och snackade med Howie. Som för övrigt skrämde skiten ur mig dagen innan då han efter att ha frågat om jag var från Sverige börjar prata en korsning mellan norska och svenska.. Kan tillägga att han är bög så det smäller honom, underbar kille. Jag älskar honom.. Haha, okej, kanske inte så pass, men ja ni förstår.
Han kom efter ungefär 1h på att "just d, jag har starthäst ikväll. Borde gå hem och sova lite". Så när han gick promenerade jag vidare hemmåt. Fastnade istället i andra ändan av stallet, där fick jag öl... Nästan hela stallet sitter där, blir ytterligare en öl, sedan är jag fast. Tittar på klockan när första 24 packet börjar ta slut, då är klockan närmare 5-6 på kvällen... Vart tog hela min dag vägen? Kom ett nytt 15 pack.. Nu var vi dock bara 4 kvar, Blondie lämnade runt halv åtta. Nio-halv tio kommer jag äntligen ifrån stallet, hinner ner och se Madelenes häst vinna sitt lopp. Går hem, är hemma halv elva-elva, sedan vet jag inte vad som hände. Någon nockade mig, black out. Jag total däckade i sängen och sov till klockan ringde nästa morgon.
Onsdag är tydligen vin onsdag, då dricks det vin i samma gång som jag befinner mig i. Jag säger nej men får ett glas upptryckt i handen och jag kan ju inte häll aut det.. Dock blev det bara ett glas innan jag gick hem. Satt och pratade med dom idag och har säkert fått fem jobb erbjudanden här uppe, nej ingen risk jag ska tillbaka till Jersey. Jag älskar mitt jobb, mina hästar och trivs ypperligt med min chef och i NJ har jag Cc. Så nej, jag ska inte stanna har inte en tanke på det, även om folket här är fruktansvärt trevliga.

Just det, min hand. Kan ärligt säga att ALLA andra är mer oroade över den än vad jag är. Banchefen kom upp igår med en rulle rosa vet-rap att ha över när jag jobbar. Han sa även att han skulle bli ledsen om jag vägrade att använda det. Så nu sitter jag här med handen inlindad i hemsk shock-rosa Vet-rap. Det får mig att minnas den gången jag var på krogen med ont i handleden och det enda jag jittade som var rent var blå vet-rap... Sanna skrattade gott åt det.

Hot Shot kommer upp hit ikväll, ska bli skönt med lite mer att göra om jag ska vara ärlig. Har långsamma, mycket långsamma dagar här uppe, saknar det hårda jobbet i NJ.
Var för övrigt på Mohawk INN igår, bara för lute mat. Blev riktigt besviken på stället. Chesterfield INN är fruktansvärt mycket mysigare. Saknar kvällarna där med Cc, men vi får ta igen det när jag kommer tillbaka i nästa vecka. Så det så!

Bilden är någon dag gammal och ja, det är mycket bättre nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar