onsdag 13 juli 2011

Någon gång i Juni.

Msn konversation.
Ida säger:
Jag har tråkigt!
Adde säger:
Jag ska dra iväg å äta mat nu
Uppdatera din blogg

Vad gör man inte för kompisarna? Jo ett blogginlägg, det är dom nog värda.. Nej, ni är värda så mycket mer, äkta vänner ska man hålla hårt i. Så det så!

Helgen har vart lugn, lördagen blev en snabb sväng på Chesterfield INN tillsammans med Matt, Cc  var iväg på race och jag hade tråkigt. Matt fick bli sällskap då Diana somnade och missade att vi hade planerat bio.Men jag hade en helt okej kväll ändå, även om Cc saknades i det gänget. Det kändes fel att kliva över tröskeln utan henne vid sidan. 
Jerome, en kille vi jobbar med. Han kallas oss för Thelma och Louise, på Starbucks heter vi Sisia och Eda... Kärt barn har många namn. Friends in crime!



Söndagsmorgonen tillbringades i stallet, var inte ute fören 9 på morgonen. Vaknade av ren vana 3.50 och åter igen 5.50 är inte van vid att sova så länge på morgonen. Här ungefär borde jag ägnat hela söndagen åt att packa för Canada. Men inte, eftermiddagen ägnades åt Sixflags. Vi stannade bara i 2-3h åkte det som är kul, tröttnade (var alldeles för varmt) och åkte hem. Fruktansvärt skönt att både ha season pass och 15 minuter från huset till nöjesfältet.
Nitro och El Toro är än så länge favoriterna. Blev en riktigt mysig och lugn dag, bara en liten incident på vägen. Vi är mitt i värsta backarna i El toro och då är det någon framför som tappar något, det är litet och svart (det var allt vi hann se), det kom med en himla fart, landade på min läpp för att sedan studsa vidare = Blodvite uppstod (okej, jag överdrev kanske lite, men bara lite. det blev bara ett märke på insidan av läppen som läkte på 10 min)

Måndag, Ida borde packa. Ida börjar packa.. Okej, Ida lägger allt i högar för att sortera det som ska med och inte. Men gör Ida det här när hon kommer hem från jobbet? Nej Ida lägger sig i sängen och somnar, hon vaknar en stund senare av att Cc och Jerome står i dörren och skrattar åt henne. 
Då tar Ida 30-40 minuter och PACKAR, sedan fic hon ett fb-medelande av Cc som säger att, naglar? nu?. Okej, det blev en sväng till Hamilton. Vi insåg halvvägs dit att nagelbutiken hade hunnit stänga. Istället blev det Starbucks, vilket ligger i en bokhandel. Så Ida kom hem med två böcker hon inte borde köpt. Speciellt inte när hon är ensam och övergiven då pojkvännen är på andra sidan atlanten. Det är något i stil med harlequin men de handlar om vampyrer. Så snyftiga romaner blev det alltså för mig. Inte vad jag är i behov av kanske. Men det får fungera, måste ha något att göra i Canada.

Tisdag, Race med Panty blev en 4:e placering efter ett mycket bra lopp. Fin liten häst. I stallet där vi gör i ordning hästarna innan start kastade hästen i "boxen" BAKOM. Väggarna är alltså 2m höga mellan mig och hästen bakom. Men han sparkade iväg sin sko till min box, fick en smärre shock när jag hittade en sko efter att Panty och jag gått bort lite nervositet. Kollade hennes fötter 2-3 gånger och alla skorna var där. Tillslut kom ägaren till hästen och undrade om hans sko möjligen landade här någonstans.

Nu försöker jag komma på om resan tillsammans med hästarna i trailern eller en resa i hytten på ett säte som vägrar vara still är bäst. Jag kommer bli sjösjuk och kan inte sova när jag studsar runt som jag gör. För jag studsar verkligen runt något fruktansvärt. Minsta gupp och jag flyger 1m (okej, jag överdrev igen) sedan är det "efterskalv" på många sekunder. = STUDS, STUDs, STUds, STuds, Studs, studs....
Hur som helst, MOT CANADA!
Vet inte om hur och när jag får internet igen. Om jag står utan i 2 veckor eller om jag hittar något på vägen. Det lär märkas.

Jag har ett spindelbett på handen, det är rött och gör ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar