tisdag 28 juni 2011

Ur diabetes-syn mår jag ganska bra just nu. Ligger ganska stadigt och hoppas att det ska fortsätta så här, det är så fruktansvärt slitigt för kroppen när man pendlar hela tiden. Men nu känns det som kroppen har vant sig vid "det nya landet" och den nya livsstilen. Jag hoppas verkligen att det håller sig så här nu, visst mina matrutiner suger fortfarande och lär göra hela det kommande året. Men så får det bli, trivs som fisken i vattnet här även om det är ett hårt jobb.
Så är får jag verkligen veta vad jag som person går för, vad jag klarar av och hur jag löser problemen. Jag lär känna mig själv ännu bättre än tidigare, och då känner jag mig och min kropp fruktansvärt väl. Tror anledningen till att jag gör det heter diabetes, vilja och envishet.. För envis eller rent av tjurskallig vet jag att jag är och det är långt ifrån alltid en positiv egenskap.

Min plan var att igår införskaffa mig en ny kamera, men icke. Han som stod i butiken var förvirrad, konstig och allmänt virrig, så det blev inget inköp den här gången. Får ta det en annan gång, börjar känna mig i behov av en, får se om jag hinner fixa någon i helgen så jag har att ta med mig när Panty startar på Måndag. Tror det var Chester om jag inte minns helt galet, men även jag har mina förvirrade stunder (okej, jag erkänner. Jag är för det mesta ganska förvirrad).

Igår var Cc och jag nere på Freehold raceway mall, inköpen blev en plattång för 10$, en svart klocka för 14$ och sedan råkade det bli ett absolut jätte spontanköp.. Känner redan nu den djupa sucken som kommer från kontoret i Bredsättra, redan nu hör jag orden "har du inte viktigare saker att lägga pengarna på", "usch vad fult"... Det är tur att jag känner min mor ganska väl, men tyvärr, det hjälper inte för jag gillar stilen. Men inköpet blev *trumvirvel*  en ny plugg till örat, modell wood i tre olika färger, på 16mm...
Vet att det är otroligt många som är emot det, som tycker att det är fullt och allt sådant där. Men jag gillar det, och nu gick strömmen åter igen bara för att tala om det.
Hoppas den är tillbaka snart, tänker inte gå ett dygn till utan dusch, jag vägrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar