måndag 20 juni 2011

Jag har precis svidat om till mina fantastiskt fina pjamasbyxor, de gröna med Turtles på. Jag ska snart försöka sova, somnade runt sex och vaknade åter vid nio, har verkligen vart halvdöd hela dagen. Tror helgen tog musten på mig.
Lördag = fixade säsongs pass på six flags
Söndag = stallet vid 4.30 efter det six flags, hemma 9 på kvällen vidare till Chesterfield INN för en segerdrink med Cc.

Jag kan helt ärligt säga att efter en dag på Sixflags kommer jag aldrig i mitt liv betala vad det kostar för en dag på liseberg. Aldrig, inte en chans. Det är verkligen inte värt de pengarna. Rollercoasters i Sverige är fruktansvärt mesiga. Jag har alltid vart svag för Balder, träbanan som finns på Liseberg. Men efter ett varv i El Toro (träbana på SixFlags) kommer jag inte se samma nöje i Balder. Att jämföra de två är som att jämföra Tekopparna (de som Lions brukar ha under julskyltningen, Borgholm) och Insane på Gröna Lund = omöjlig. 
Superman, en rollercoaster där du åker som just Stålmannen. Du flyger fram, känslan är obeskrivbar. 

Stålmannen - Bara för att ni ska se hur jag menar med att "flyga fram"


El Toro - Balder släng dig i väggen. Den gröna som syns i bakgrungen - Kinda kaa är inget vi ännu åkt, men det kommer nog. Kanske när vi vant oss vid tanken. 


Bella, den lilla vita ponnyn som är sällskap åt Hot Shot Blue Ship är ett litet monster i vissa fall. Cc var iväg och babyracade och jag skulle då Hand Walka Hot Shot (Ja Cc, jag skrev nästan Hottan, men ändrade då jag vet att jag hade åkt på stryk så fort du läst det). Jag tog då ot Shot i ena handen och det lilla monstret i andra och promenerade. Så småningom stannade vi för en mindre matpaus (monstret var hungrigt), de fick äta en liten stund för att seda n promenera en stund till. När jag ska få upp huvudet på monstret tycker hon inte alls att hon har ätit färdigt och väljer då att sparka på mitt stackars smal ben. Hon har kraft den där lilla råttan, mer kraft än vad man tror.
Hon är egentligen ganska söt och så länge du är på hennes nivå är hon ganska trevlig. Men hon kan som sagt va ett litet monster, om en ett ganska sött monster.

Näe, nu ska jag ge mig ini  Stephanie Plums värld. Har läst hela serien ett antal gånger, men köpte två av de senaste böckerna för någon vecka sedan. Insåg när jag började läsa att det är i den här områden Trenton, Hamilton.... som den boken utspelar sig, det är faktiskt lite små häftigt.

Monstret - Belle
Kajsa
Taco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar