torsdag 23 juni 2011

Det börjar bli varmt och svettigt i mitt rum, jag undrar när strömmen har tänkt komma tillbaka. Allt slocknade 3.20 i eftermiddags och det är fortfarande mörkt, inget vatten... osv.
Jag är svettig, äcklig och luktar inget vidare efter en dag på jobbet... Allt jag behöver just nu är en lång skön dusch, känna mig ren och inte så klibbigt kladdig som jag gör just nu.

I går kväll var Cc och jag hemma runt halv sex, jag duschade ganska omgående... I morse vaknade jag när klockan ringde, ovanpå täcket, i handduk med datorn i knäet.. Tror ni det var någon som behövde sova? Hade under kvällen fått ett antal Sms från olika personer, jag vaknar vanligen alltid av Sms. Men inte den här gången. Var total däckad från 6-6.30 kvällen innan.
Har efter det känt mig riktigt pigg idag, tror verkligen att jag behövde de sammanhängande timmarna med sömn.

De senaste 3 dagarna har även blodsockret legat riktigt bra, vaknar högt (glömt ta kvällsdosen med levemir), men resten av dagen har jag legat mellan 5-8. Så jag tror ärligt att efter detta kommer jag sluta ta kvälls enheterna. Ligger hellre lite högre på morgonen än att jag får känningar under hela dagen som jag fått innan. Hoppas verkligen det är detta som vart problemet och att det är löst nu, det skulle vara så fantastiskt skönt. Att få leva livet och slippa tänka på bls hela tiden.

Jag vet att jag har god kinesmat från PF chang i Ccs kylskåp, men jag har ingen micro då strömmen är spårlöst försvunnen... Jag är glad att jag har en gammal hederlig klocka från IKEA som inte behöver el för att fungera. Speciellt nu då mobilen nästan är död, har ingen möjlighet att ladda den utan ström..
Nästan lite läskigt hur beroende man är av el, jag kan inte göra någonting utan el. Vad fyllde man dagarna med förr? Något annat än mjöd-drickande och barntillverkande då jag inte känner speciellt för något av de två alternativen.. Det börjar bli för mörkt för att läsa och jag har bara ett värmeljus och det kommer man inte långt på kan jag säga. Även om det luktar helt okej... Måste va för att det är "svenskt".. eller, det är i vart fall köpt på Ikea.

Jag har någon gång tänkt att skriva ihop listan på de låtarna som jämt rullar i Cc's bil, men jag glömmer hela tiden sångaren. eller så hittar jag inte låten på YouTube.. Kan inte gärna skriva "låt 1 och 17 på skiva 34"..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar