torsdag 27 oktober 2011

Nu börjar jag känna att jag är klar med Usa. I vart fall för den närmsta tiden, jag är redo för att åka hem. Just nu tillbringar jag dagarna med att göra absolut ingenting och det är fruktansvärt frustrerande och ur tråkigt om jag får säga det själv. Efter att jag bokade mina biljetter hem har jag fått hemlängtan, värre än någonsin. Jag har inte haft riktig hemlängtan på hela tiden, men nu kommer den. Jag tror det är för att jag är inställt på att åka hem, jag är inställd på att lämna det här landet och dess natur, kultur och människor. Om 11 dagar sätter jag min fot på planet som ska ta mig till Sverige, eller. Till Danmark i vart fall, sedan får tåget ta mig till Sverige. Från början var det meningen att en kompis skulle plocka upp mig i Malmö, nu har personen eventuellt fått förhinder och jag får troligtvis åka tåg hela vägen. Men vad gör det? Jag ska nog överleva även det. Väntar några dagar till och hoppas att sista minuten ska hjälpa mig att hitta en billig biljett. Just nu är alla över 400:- Igår gjorde jag valet att stanna hemma, första kvällen på länge jag gjorde absolut ingenting. Eller jag satt uppe och kollade film med Jim. Men annars inget. Jag fick ett ryck igår kväll och fixade mig ett nytt inlogg på Yardandgroom och mejlade lite folk. Fått svar och ja, vi får se vad som händer nu. Ska hem och komma fram till vad jag vill innan jag beslutar något. Men kanske, kanske. Är inte färdig med resandet, inte på långa vägar. Jag har fått mer smak på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar