lördag 8 oktober 2011

Det händer ganska mycket i mitt liv just nu. Jag har min första officiellt lediga dag sedan April idag och jag är så uttråkad så det finns inte. Jag har absolut inget att göra. Än så länge har jag promenerat, ätit, sovit (bakfyllan kom inte ifatt kroppen fören 1-2 tiden i eftermiddags). Var hemma sent/tidigt i natt/morse beroende på hur man ser det. Hade en fantastiskt kul kväll ute, skakade loss på dansgolvet och befann mig i nuet, utan att tänka på något annat.
Jag gjorde en paddock för Lindy farms så jag hängde med dom ut och käkade efter. Slutade på så sätt på krogen. Det var mycket välbehövligt måste jag säga.

Jag blev utsparkad från lägenheten igår, tur att jag vet vilka som är mina vänner och inte. Har mängder av ställen att sova på tills planet över till Minneapolis och Anna går på Måndag. Anna är en släkting som jag träffat en gång och det var ett antal år sedan. Hon hörde av sig i början på veckan och ville att jag skulle komma över. Sagt och gjort, nu är jag på gång och det känns både spännande och nervöst.
Jag har fått mängder av nya jobb erbjudanden, men jag vet inte. Jag måste hem en sväng först, sedan får vi se vad jag beslutar mig för. Hästar eller inte hästar? Det är frågan. Så med andra ord, det är mycket möjligt att jag kommer tillbaka till staterna om någon månad. Men jag är absolut inte säker, vi får se hur allt känns när jag kommer hem.
Är fortfarande fruktansvärt sugen på det där som kallas studier, det där som kallas utbildning. Jag har hört att det är något man måste ha om man vill klättra på karriärstegen. I min värld är väl det något vi alla vill. Men sedan är frågan hur många som verkligen tar tag i det och gör det.
Tror distansplugg skulle kunna vara en sak oxå, jobba och plugga vid sidan av. Jag vet att jag jobbar som bäst när jag har alldeles för mycket att göra och lägga min energi på.
Och ja, jag är nog lite avundsjuk på Blondinbella.

 Eli och jag var med Aida och Leo ut på mexikansk restaurang för någon dag sedan. Leo är svensk och hovslagare åt blandannat Jonas. En riktigt trevlig kväll som slutade på hästauktionerna här i Lexington. Dom var trötta och åkte hem efter en stund. Men jag var fullt upptagen med att prata med folk och umgås så jag fick skjuts hem av Dewayne när han var klar för kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar