söndag 19 februari 2012

Tankar och funderingar.

När jag är ute och reser, eller beger mig hemifrån. Det är då suget att skriva kommer igång, jag har vart otroligt off från den här bloggen lite för länge känner jag. Men på samma gång så har jag inte gjort så mycket mer än att jobba, träna och försöka ordna upp mitt liv, som förstunden inte är annat än kaos.
Jag står och trampar på samma ställe, jag vet verken in eller ut, jag drar i trådar som egentligen inte finns. Jag vill så otroligt mycket, men jag vet inte vart jag ska börja.
Men något har jag lärt mig, jag måste få ordning på mina blodsocker värden igen. Det har under någon månad vart kaos, jag har inte brytt mig alls. Så det måste bli prio ett. Prio två är att planera hösten, skola? jobb? Den största frågan är, vart. Är just nu väldigt sugen på Stockholm, flytta hit och andas lite storstad ett tag. Saknar att ha folk runt mig hela tiden, i Borgholm ser man inte en kotte den här tiden på året.

Just nu ligger jag på hotellrummet i Stockholm och funderar över mitt liv. En dejt som rann ut i sanden, det jag hoppats på blir inte mer än vänskap. Men vänskap med den mannen är absolut mer än ingenting. Kärleken, den kommer så småningom att visa sig, när jag minst anar det.
Jag vet inte ens om jag är redo för kärlek, jag borde ordna upp mitt liv innan jag blandar in någon annans. Räcker att förstöra ett i taget..

Jag jobbar mycket, otroligt mycket. Men jag älskar det, kollegorna, cheferna, gamlingarna.. Dom är helt klart bäst!
Det är med ett tungt hjärta jag inser att jag inte kan stanna där till mer än efter sommaren. Då måste jag ha bestämt mig, jobba eller plugga. Då ska jag flytta och jag tänker inte bo i Borgholm.

Jag ska försöka att slänga in ett inlägg här lite oftare. Någon gång då och då i vart fall.. Men nu ska jag sova, så jag orkar upp till hotellfrukosten i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar