måndag 20 februari 2012

Satt igår och verkligen funderade på mig, mitt liv och hur det ska bli. Vad jag vill göra, vad jag gör och vad jag har misslyckats med. Jag känner att det är dags för en nystart, något nytt måste ske. Det här fungerar inte längre, jag kan inte jobba som om att jag är odödlig, jag kan inte låta allt bara rinna förbi mig.
Den här helgen har jag verkligen kommit fram till att jag behöver en nystart, göra något annat. Jag rensar bland de jag umgås med, jag har inget behov av "kompisar" som bara har mig för att det nyttjar dom. Jag har inget behov av att ha massa energitjuvar i mitt liv. Jag mår bra av äkta vänner, sådana som bryr sig när jag mår dåligt och sådana som jag bryr mig om när de mår dåligt. 
Vänskapen med några av de gamla klasskompisarna känns som den rinner ut i sanden, jag är för upptagen med allt annat och de hör ALDRIG av sig. Jag får då känslan av att jag bjuder in mig själv hela tiden, jag behöver inte det. Jag ser inte meningen i det längre. Något måste ske!

Jag är redo för att studera, jag är verkligen redo. Jag vet vad jag vill studera, nu ska jag bara komma in och bestämma i vilken stad jag ska söka. Är nästan lite sugen på att söka mig norrut. Gävle eller liknande.

Diabetesen är kaos på hög nivå, står i valet.. pump eller penna nu. Sommartid är det skönt med penna, men jag mår bättre med pump.. Svårt det där. Det är så många val som måste tas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar