torsdag 4 augusti 2011

Åter igen i trucken på väg till Meadowlands, kval för Holier, Quarell och Abbey. Ikväll ska min hingst göra sitt livs andra race. Håller tummarna.

Den här veckan är galen, idag kommer det en busslast med svenskar för att se hur vår hambo häst Fawks lever och frodas. Och de andra sex hästarna som startar den dagen, för vi har sju hästar till start på Hambo dagen. Mitt sto klarade inte kvalet men alla andra gjorde, hoppas på en bra dag där.

I förgår skulle jag vara duktig och städa mitt rum, som för övrigt har vart kaos sedan jag kom hem från Canada. Vi kommer hem från jobbet runt fyra på efter middagen och jag gör som vanligt. Slår igång datorn för att kolla om någon vill mig något. 10 minuter senare har jag slocknat, vaknar åter till medvetande vid tio på kvällen. Kliver upp, börjar plocka på rummet och somnar åter igen halv ett. Lite typiskt att sova bort HELA dagen. Men sådant händer ibland.

Christine firade sin 30års dag på Chesterfield INN, eller okej. Vi ordnade ett överraskningsparty där. Riktigt trevligt. Igår hade vi födelsedags kalas för Romeo (Jerome) som fyllde år, honom firade vi med kyckling från KFC, vilket han tydligen kan döda för.

Igår var jag på uruselt humör, vet inte riktigt varför egentligen. Eller jo det vet jag, men det är inget som behöver tas upp här än. Folk var framme och frågade vad det var med mig då jag var fruktansvärt tyst och instängd hela dagen. Men jag behövde en sådan dag, även om det kändes som om jag skulle bryta ihop så fort någon sa något till mig. Kände mig på hemskt PMS humör, men så illa var det nog inte hoppas jag i vart fall.
Måste komma ihåg att skicka in mina försäkringsuppgifter till sjukan den här veckan oxå. Inte glömma, kan bli dyrt om jag glömmer. Går förresten på antibiotika för spindelbettet. Ska ta tre om dagen, men glömmer det hela tiden och tar tre i veckan... Men jag mår bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar